Du har säkert hört att Amazon utökar sitt egna transportnätverk och köper upp butiker och lagerplatser på löpande band. Allt för att ge kunden en snabbare, tryggare och bekvämare leveransupplevelse. Men vad händer då med “vanliga” e-handlare som inte har dessa muskler? Det finns hopp!
Så får du nöjdare kunder – från varukorg till dörr
Visste du att 97% av dina kunder vill kunna övervaka sina beställningar under alla steg i leveransprocessen? Och att hela 84% avstår från ett andra köp på grund av en dålig leveransupplevelse?
PostNord fasar ut fraktverktyget Pacsoft och det är läge att hitta en ny lösning för dina transportbokningar. Har du siktet inställt på en ökad tillväxt och en bättre kundupplevelse? Då är det ett guldläge att gå över till en smart(are) leveranslogistik.
Transportadministration E-handel och logistik Digital logistik
Hans Bengtsson och Andreas Ekberg grundade Royal Design 1999.
Startskottet för e-handelsföretaget Royal Design gick 1999 då två småländska entreprenörer började sälja designad heminredning på nätet.
Företaget rusade mot framgång direkt. Klarade både IT-kraschen och börsraset med bravur och lyckades hålla styrfarten uppe i 15 raka år.
Istället var det avsaknaden av ett skalbart system för deras leveranslogistik som bromsade tillväxttakten.
Växtvärk kan sätta stopp för din tillväxtresa som e-handlare. Med en smart logistik- och frakthantering kan du undvika missnöjda kunder när beställningarna skjuter i höjden.
Amazon e-handel – 4 nycklar bakom Amazons framgång
Vad kan Amazon som världens mest framgångsrika marknadsplats för e-handel lära dig som e-handlare idag? Här är fyra avgörande framgångsfaktorer för Amazon e-handel – och din egen försäljning.
Vill du börja sälja på Amazon? För att inte få dina marginaler uppslukade behöver du förstå hur marknadsplatsen fungerar, och om det kan bli lönsamt för dig att ge dig in i spelet.
The Friendly Swede är en svensk e-handelssaga som omsätter över 50 miljoner kronor genom att bara sälja på Amazon.
Omsättningen gick från 32 till 260 miljoner på tre år. Ändå slutade det med konkurs, under slutet av förra året. Nu har entreprenörerna bakom Cykelkraft startat Tooorch.com och nischat in sig på cykeldäck, och istället för att gå all in på tillväxt fokuserar de på lönsamhet.
- Det går way över förväntan, säger Torkel Hallander på Tooorch. Framgången stavas personaliserad e-handel.
Amazon lägger just nu grunden för en förändring som kommer att disrupta hur vi (inte) beställer hem våra produkter och därmed hela marknadsföringsbranschen.