Visste du att 97% av dina kunder vill kunna övervaka sina beställningar under alla steg i leveransprocessen? Och att hela 84% avstår från ett andra köp på grund av en dålig leveransupplevelse?
Så får du nöjdare kunder – från varukorg till dörr
Vägen till snabbare och säkrare leveranser!
Espresso Gear har sedan start strävat efter att leverera det som lovats och i rätt tid. Övergången till ett vassare system med en starkare integration blev nyckeln till snabbare och säkrare leveranser.
Transportadministration Digital logistik Case Studies Smarta leveranser Microsoft dynamics
PostNord fasar ut fraktverktyget Pacsoft och det är läge att hitta en ny lösning för dina transportbokningar. Har du siktet inställt på en ökad tillväxt och en bättre kundupplevelse? Då är det ett guldläge att gå över till en smart(are) leveranslogistik.
Transportadministration E-handel och logistik Digital logistik
Idag sparar de flera heltidstjänster i månaden
Familjeföretaget Hestra har levererat skräddarsydda inredningar för butik och offentlig miljö i 120 år.
När de successivt gick över till en allt mer digitaliserad leveranslogistik kunde de inte bara erbjuda en bättre fraktservice till sina kunder. Så småningom kunde de även spara in på flera heltidstjänster i månaden.
Transportadministration transportdata Digital logistik Smarta leveranser Automatisering
Hans Bengtsson och Andreas Ekberg grundade Royal Design 1999.
Startskottet för e-handelsföretaget Royal Design gick 1999 då två småländska entreprenörer började sälja designad heminredning på nätet.
Företaget rusade mot framgång direkt. Klarade både IT-kraschen och börsraset med bravur och lyckades hålla styrfarten uppe i 15 raka år.
Istället var det avsaknaden av ett skalbart system för deras leveranslogistik som bromsade tillväxttakten.
Vad spelar det för roll om det är världsenkelt att e-handla om logistiken och transporthanteringen är hej-kom-och-hjälp mig? 2011 gav Alibabas Jack Ma sig i kast med något Amazons Jeff Beezos inte lyckats med: att försöka knäcka den logistiska koden. Resultatet är Cainiao, vars känslomässiga översättning lyder: hejsan-hoppsan-ojsan + mike-drop.
Starbucks i Kina och den inhemska uppstickaren Luckin Coffee är två helt olika café-koncept. Den ena tänker e-handel och logistik, den andra tänker Augmented Reality (AR) och upplevelse. Tillsammans bekräftar de att e-handel inte är den fysiska handelns motsats.
Samma sak varje år. Vi hämtar julklapparna samtidigt som resten av hela landet. Och vi gör det hos ombudet som drunknar i paket. Sen handlar vi julmaten ”en masse”, och önskar att tomten fanns på riktigt och att han också levererade dukade julbord.
"Vadå ska ni bygga en hemsida, kör ni inte bara mobilt eller genom voice?" På världens största logistikkonferens i USA har e-handel genom tidigare omöjlig kanaler blivit det nya normala. Samtidigt är det underförstått att Amazon har vunnit. Fast har Amazon verkligen svaret på den perfekta leveransupplevelsen?
Vad händer med e-handeln och fraktpriserna när det saknas lastbilschaufförer?
Låt oss sammanfatta e-handeln today med en strof från svensk hip-hop-historia: Pengar rullar in, det går bra nu. Men hur bra kan det fortsatt rulla om det saknas 50 000 lastbilschaufförer för att speditörerna ska kunna hålla jämn takt med accelerationen inom online-handeln?