Code Commerce – New York, 2018

Av Fredrik Svedberg, Sep 25, 2018 07:24

 

Vad säger några av USA:s och världens ledande tech-innovatörer om e-handeln idag? Hur återuppfinner de sig själva och detaljhandeln?

Från Shopifys CEO, till Instagrams och Glossiers motsvarighet. Årets andra upplaga av Code Commerce hölls i New York den 17-18 september, och var, i vanlig ordning, en veritabel godisbutik för en logistik- och e-handelsnörd som mig.

I den här videon bjuder jag på några reflektioner om allt från hur framgångsrika e-handlare knäckt butikskoden till vilka nya försäljningsplattformar och kanaler som är värda att ta notis om. Och så pratar jag en del om Scott Galloway, som denna gång inte ”bara” talade om vikten av att Amazon delas upp i mindre bitar, vilket är en av hans käpphästar, utan också lyfte hur vi borde ta mer notis om organisk intelligens istället för artificiell intelligens.

E-handel och logistik Mässor och resor

LÄS OCKSÅ