Lycka och logistik – För Jonas Wallin är odlingslust viktigare än köplust

Av Vibeke Specht, Jan 13, 2020 08:24

Hur är det att vara månskensbonde? Och hur kan logistiskt nytänkande driva fram miljövänligare handel och dämpa köphets? I detta allra första avsnitt av Internet of Logistics-podden berättar Jonas Wallin, Sales och Marketing Director på Econova, om sitt liv som innovationsdriven fritidsjordbrukare.

Det är världspremiär för Internet of Logistics-podden – #Iol-podden. Det firar vi med ett särdeles jordnära avsnitt med Jonas Wallin som tror på resan back to basics och lever som han lär.

När Wallin inte arbetar på ett av Sveriges mest ambitiösa miljöföretag, Econova, är han förankrad i en östgötsk idyll utanför Kolmården. För producenten och radioreporten Tomas Tränkner berättar han mer om det som ger honom ro i själen och framtidstro.

Läs också: En obemannad trädgårdsbutik per gata

Se även: The Everything Ecosystem

New Retail Internet of Logistics iol-podden

LÄS OCKSÅ