DIGITAL LOGISTIK

En blogg om leveransflöden

WE Love Package

LOGTRADE TJATAR OM FRAMTIDEN – MEN NU DÅ?

Av Vibeke Specht, Jun 30, 2020 02:03

Ny bok av affärs- och samhällsanalytiker bekräftar LogTrades vision om den glocala byn, mikrofieringen av logistiken och adaptiv tillverkning. Men vad betyder det för dig som redan är kund till LogTrade och för dig som letar efter en mjukvarupartner inom transport- och leveranslogistik?

Läs mer

New Retail SUSTAINABLE LOGISTICS

EN MELLANHAND SKA INTE KOSTA MER ÄN DEN SMAKAR

Av Vibeke Specht, Jun 25, 2020 09:56

Alice Moradian, CEO på Earth Bite, har en mission. Att göra snackshyllan miljömässigt hållbar, näringsmässigt rik, och snart också handelslogistiskt befriad.

- Med LogTrade kan vi i praktiken ställa ut temporära hyllor eller lådor ”varhelst” efterfrågan finns, säger Moradian. Det här öppnar upp för nya mer hållbara affärsmodeller för oss som producenter och den som har en plats.

Läs mer

New Retail

Deras produkter når slutkunden själv

Av Vibeke Specht, Jun 15, 2020 05:40

Stadium, Earth Bite, och The Good Idea Drink låter sina produkter sälja sig själva på okonventionella platser.

Läs mer

New Retail

Lycka och logistik – För Jonas Wallin är odlingslust viktigare än köplust

Av Vibeke Specht, Jan 13, 2020 08:24

Hur är det att vara månskensbonde? Och hur kan logistiskt nytänkande driva fram miljövänligare handel och dämpa köphets? I detta allra första avsnitt av Internet of Logistics-podden berättar Jonas Wallin, Sales och Marketing Director på Econova, om sitt liv som innovationsdriven fritidsjordbrukare.

Läs mer

New Retail Internet of Logistics iol-podden

Bli med pakethub

Av Vibeke Specht, Oct 23, 2019 12:50

Som LogTrade-kund och e-handlare kan du idag få den fysiska butikens alla fördelar utan att äga en "riktig butik".

Läs mer

New Retail

Caffe latte som e-handel

Av Vibeke Specht, Jan 31, 2019 12:17

Starbucks i Kina och den inhemska uppstickaren Luckin Coffee är två helt olika café-koncept. Den ena tänker e-handel och logistik, den andra tänker Augmented Reality (AR) och upplevelse. Tillsammans bekräftar de att e-handel inte är den fysiska handelns motsats.

Läs mer

Digital logistik New Retail